PsyRadio

psyradio * fm - Small A1

marți, 29 decembrie 2009

Prin Budapesta

Am ajuns in Ungaria, respectiv Budapesta, dupa 14 ore de condus (Cosmin, you rule!!!)...am trecut lejer de vama, nu am simtit asa brusc trecerea in alta tara, dar intr-un final ne-am adaptat :)
Am gasit cazare buna, dar cam departe de centru. Oricum, ne-am avantat s-o luam la pas, ca deh, a doua zi plecam de dimineata si nu mai aveam timp de vizitat.
Ajungem in semicentru, ne lasam impresionati de podurile de peste Dunare, unul mai frumos ca altul. Cred ca ungurii isi dau examenul de final de facultate planificand noi poduri :))
Ce nu mi-a placut este ca, asa cum avem noi garduletz de-a lungul Dambovitei, imaginati-va ceva de 5 ori mai lat, dar...in unele portiuni fara nimic care sa desparta privitorul de rand de...apa. Pur si simplu puteai sa sari direct in ea.
Oricum, traficul (ca asta a fost primul lucru la care am fost atenti) este aerisit, desi ieri, cand am iesit din oras se cam facuse coada pe strazile cu sens unic, dar in rest e parfum :) Nah, orasele au masini si masinile se opresc la stop :) Inevitabil.
Pe scurt, e un oras superb, cladirile sunt frumos imbinate, arhitectura lor te impresioneaza, dar, asa cum a punctat Mihai ca sa imi mai taie din entuziasm..."face totusi parte din fostul Imperiu Austro-Ungar, ce vrei mai mult?" :)

Ca sa nu las unele aspecte negative sa treaca pe langa mine...ne-am ars la schimbat Euro in Forinti. Mai exact, oamenii astia nu au exchange-uri peste tot, cum avem noi...de fapt deloc, dupa cat am vazut...si totusi am fost in centru!! Asa ca, vrand sa bem o bere la un local de pe acolo, a trebuit sa schimbam la un Mini Market unde vanzatorul a fost binevoitor cu noi si ne-a ajutat sa obtinem o diferenta de nu mai putin de 50 de forinti pt un euro. Adica un euro ne-a fost dat cu 220, iar la casa de schimb ar fi fost 270 :D

Neeext minus: Tipul de la receptie unde ne-am cazat ne-a spus ca autobuzele circula pana la ora 12 noaptea...asa ca am fost curajosi si am plecat din bar la 23:45...lucru deloc...practic, pentru ca autobuzul nu a venit si am luat un taxi, care din nou ne-a ars :) Nimic nou, nu? Oameni suntem si intelegem :)))

A, mare..plus, McDonalds-ul era inchis :))) De la ora 18 chiar. Asta m-a facut sa imi dau seama ca noi suntem o natiune de consum, de experiment, care este fortata de piata sa ceara, sa manance, sa vrea mai mult!!!
Pe bune acum, oamenilor astora chiar le pasa de cetateni, lucrurile sunt in asa fel organizate, gandite, incat fiecare sa fie multumit. Desigur, or fi si lucruri negative in tara lor, dpdv politic, dar...prima impresie asta e, se pune accent pe bunul mers al lucrurilor.
Si eolienele, care sunt cam peste tot pe langa autostrada...deci clar sunt la primul nivel de evolutie a rasei umane (grija fata de mediu, consumul resurselor inepuizabile).

Cam asta a fost, acum sunt in camera in Grunau-Austria (maine scriu despre asta), dupa 10 km de mers pe jos, mintea mea e un pic blury, asa ca...noapte buna :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu