PsyRadio

psyradio * fm - Small A1

miercuri, 3 martie 2010

Messenger-ul ne face primitivi

Folosesc mess-ul, imi place, dar uneori imi vine sa dau cu el de pamant...virtual vorbind :)

De ce? Pentru ca nu are pic de human touch. E bun pentru schimb de informatii, pastrat legatura cu prietenii, stabilit intalniri, etc.
Exagerarea vine cand este singurul mijloc de comunicare cu ceilalti. Aici pot spune ca ne transforma in brute. Cand te contacteaza cineva cu care nu vrei sa vorbesti, sau nu ai starea necesara, poti pur si simplu sa il/o ignori, mai ales daca esti pe invisible. Poti ignora mesajele primite, pe motiv ca ti-a picat conexiunea sau ca ca arhiva de mesaje nu e activata si astfel esti absolvit de vina de a fi ignorant cu ceilalti. Poti sa te izolezi cand nu mai vrei sa "comunici". Pur si simplu.

Dar cel mai enervant este cand vorbesc cu cineva si ajungem sa ne certam pentru ca el a inteles altceva din ce i-am zis eu, avand o alta reprezentare a tonului pe care l-am folosit eu cand i-am spus chestia respectiva. Sa stai apoi sa gestionezi un conflict care a escladat fara voia ta ia ceva timp, mai ales cand nu ai chef si energie sa revezi randurile scrise acum 30 de minute, ca sa pui punctul pe I. Sunt sigura ca multi dintre voi au avut de-a face cu astfel de situatii. Daca nu, sunteti fericitii utilizatori superficiali ai messenger-ului :)

Totodata, pentru multi dintre noi, messenger-ul este mediul potrivit de a spune cuiva ce ai pe suflet, fara sa fie nevoie sa il/o privesti in ochi. Poti chiar sa te faci de rusine, pentru ca starea se atenueaza cand celalalt nu este de fata. E foarte trist, cel putin din punctul meu de vedere, pentru ca trag concluzia ca principalul scop al messengerului, acela de a facilita "relationarea" intre oameni, a creat un monstru. Ca de obicei, nu avem limita si stoarcem tot ce se poate din acest program.

Oricum, revenind la ideea din titlu, consider ca messenger-ul, prin necesitatea pe care o naste, ne ajuta mai putin sa fim oameni si ne transforma mai mult intr-un simplu ID de mess.  Poate suna drastic, recunosc ca si eu il folosesc uneori in modurile enumerate mai sus si mi-e rusine de mine, pentru ca...nu ma ajuta deloc.

Sa nu mai punem la socoteala faptul ca nu implica deloc limbajul corpului, care se stie ca este foarte important in receptarea mesajului. Pentru asta au incercat sa suplineasca cu emoticonurile :)))

Oricum, chat placut in continuare, eu personal voi incerca sa pastrez discutiile profunde pentru o intalnire fata in fata ;)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu